ختنه و کوچکی آلت

shobahatdini

شبهات بروز دین اسلام

ختنه و کوچکی آلت

مهدی صیادی
shobahatdini شبهات بروز دین اسلام

ختنه و کوچکی آلت

 #پاسخ
 
 اسلام دستور به ختنه مردان می دهد و این عمل را به عنوان یک سنت بر پیروان خود لازم کرده است .
 
پيامبر گرامی فرمود ؛
 
« روز هفتم [تولّد]، فرزندتان را [با ختنه‏] پاكيزه كنيد؛ چرا كه مايه تميزى و پاكيزگى بيشتر و رويِش شتابنده‏ ترِ گوشت است و زمين، چهل روز از بول شخص ختنه نشده، آلوده مى ‏شود »
 
الكافي: ج 6 ص 28 ح 9، تهذيب الأحكام: ج 7 ص 443 ح 1771
 
امام صادق عليه السلام فرمود ؛
 
« روز هفتم [تولّد]، فرزندانتان را ختنه كنيد؛ چرا كه مايه پاكيزگى بيشتر و رويش زودتر گوشت است و زمين، بول ختنه نشده را ناپسند مى ‏دارد. »
 
الكافي: ج 6 ص 34 ح 1 
 
در شرايع سابق نيز ختنه بوده است و خداوند اين عضو را آفريده كه در دوران جنينى آن قسمت از جنين را حفظ كند و پس از تولد عضو زايدى محسوب مى ‏شود مانند بند ناف بچه كه پس از تولد بريده مى‏ شود.
 
احکام خانواده ، مکارم شیرازی ، ص 333
 
فلسفه ختنه از نظر بهداشتی روشن است ، زیرا تشكيل عفونت بين غشا و سر آلت تناسلى در عدّه ‏اى از كسانى كه ختنه نشده ‏اند زياد ديده مى ‏شود و عمل ختنه از اين ابتلا جلوگيرى مى‏ كند.
 
و از سوی دیگر ،  آمار نشان مى ‏دهد كه سرطان آلت، در كسانى كه ختنه نشده‏ اند بيشتر است؛ البتّه بايد در نظر داشت در شير خوارانى كه زود ختنه مى‏ شوند به علّت عدم رعايت نكات بهداشتى، با تشكيل زخم سر آلت، احتمال تنگى سوراخ انتهاى خارجى مجراى ادرار وجود دارد، ولى بايد مراقب آنها بود كه ضمن استفاده از فوايد اين وظيفه مذهبى، از زيان‏هاى احتمالى ناشى از عدم انجام صحيح آن بركنار بمانند.
 
پاسخ به پرسشهای مذهبی ، ص 345
 
اندازه آلت تناسلی در مردان ختنه شده مقداری کوتاه تر از مردان ختنه نشده‌ است.
 
 
 
در احکام اسلامی وارد شده است که دفن کافر حرام بوده زیرا کافر حرمتی نزد خداوند ندارد .
 
وسائل الشیعه ج 3 ص 204 باب 39
 
مطابق نقلی که معاند به آن استناد کرد ، در جنگ بدر تعدادی از کشته های مسلمین با کفار ، مشتبه شده بود ، پیامبر برای بازشناسی مسلمان از کافر ، جهت دفن ، بحث ختنه را معیار قرار دادند ، و چون افراد ختنه شده ، اندازه آلتشان کوچک تر از آلت افراد ختنه نشده است ، فرمودند مانعی ندارد از روی اضطرار به آلت جنسی کشته شدگان نظر شود ، و افراد ختنه شده و کسانی که آلت جنسیشان کوچک تر است دفن شوند ، چرا که ختنه نشانه اسلام فرد بوده است ،  زیرا در آن زمان جز مسلمین ، کسی قائل به ختنه نبود ، و ختنه کردن که نشانه آن کوچک تر بودن آلت جنسی است را نشانه بزرگواری و ارجمندی صاحب آن دانست ، چنان که امام صادق علیه السلام از پیامبر گرامی نقل می کند که فرمود ؛
 
« جز فرد کمیش را دفن نکنید ، و منظور پیامبر از کمیش افرادی بود که اندازه آلتشان ( به واسطه ختنه کردن )  کوچکتر بود ، و ( این ختنه کردن ) جز در مورد انسان های ارجمند و با کرامت نمی باشد »
 
تهذیب الاحکام ج 6 ص 173
 
اما باید توجه کرد که در سند روایت مذکور « حماد بن یحیی » وجود دارد که مجهول و ضعیف است .
 
زبده المقال ج 1 ص 403
 
و صاحب مستمسک العروه ، گمان کرده که « حماد بن عیسی » در سند است که فرد ثقه ای است ، لذا روایت را تصحیح کرده است ، اما او اشتباه کرده و راوی روایت « حماد بن یحیی » است که مجهول است ، و مجهول بودن او ، موجب ضعف روایت می شود .
 
مستمسک العروه ج 4 ص 111
 
و علمای بزرگ هم به روایت مذکور ، عمل نکرده اند ، و در جایی که جنازه مومن و کافر مشتبه شوند ، دفن هر دو را از باب احتیاط لازم دانسته اند ، زیرا احتمال دارد که فرد مذکور مسلمانی باشد که دفنش لازم و ضروری است .
 
الروضه البهیه ج 2 ص 395 _ العروه مع التعلیقات ، ج 1 ص 305
 
بنابراین چون روایت مذکور #ضعیف است ، نمی توان آن را سخن پیامبر محسوب کرد ، اگر چه اگر ضعف روایت هم نادیده گرفته شود و بگوییم سخن پیامبر است ، باز هم مفهوم روشن و معقولی دارد و اشکالی بر آن وارد نمی شود

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 20 آذر 1398 | 19:25 | نویسنده : مهدی صیادی |
.: Weblog Themes By Slide Skin:.